onsdag 15 maj 2013

Sandsjöbanden 8 maj

Så har vi då äntligen kommit igång med årets aktiviteter. Årets första officiella paddling gick av stapeln i sjön Uppsjön och Sandsjön vid Sandsjöbaden.
Vi blev totalt åtta deltagare denna gång

 

Olle har installerat sig och väntar på dom andra

Sara uppdaterar sin Facebook

Evald och Bodil fyller på

Avlastning och påklädning
 När alla kommit i sina kajaker så gav vi oss iväg ut på Uppsjön. I år paddlade vi medsols och passerade campingplatsen och tog oss under vägen i i Sandjön.
 Just då hade vi en fin sol som lös på oss och vi njöt medan vi tog oss runt denna grunda sjö. I norr började mörka moln att dyka upp och jag anade att det kanske blir blött snart.
När vi var i södra delen av Uppsjön så började det skvätta lite.
Efter att vi paddlat så tänkte vi avnjuta en Räkmacka på Sandsjövikensvärldshus så jag tog upp mobilen och ringde till Eniro för att bli kopplad dit. Dom hittade inget "Saltsjövik" i 08-området sa dom, prova med Sandsjöbaden camping i 0380- området sa jag och skynda dig på för sitter fast i vassen med kajaken. Fick ett gott skratt i ändra änden och blev sedan kopplad till världshuset som tog emot min beställning efter att också ha skrattat.
Nu kom jag lite efter dom andra så det var bara att ge järnet i det tilltagande regnet och nu riktigt vräkte det ner.
Här följer lite bilder på blöta men glada paddlare



När vi närmade oss vårt slutmål så upphörde regnet och solen tittade fram igen. Vi lastade våra kajaker och tog sedan en promenad upp till världshuset där en god räckmacka fick sätta punkt för denna paddling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar